‍ #برشتوک

‍ #برشتوک

مواد لازم:
آرد نخودچى ١٥٠ گرم
پودر قند یا پودر شکر ٧٠ گرم
هل ١ ق چایخورى
ترکیب مساوى از روغن جامد و کره روى هم ٨٥ گرم
شکلات تخته اى تلخ یا کم شیرین به میزان لازم
روش اول:
اول از همه شکلات تخته اى رو به روش بن مارى( حرارت غیر مستقیم) آب کنید. میتونید از ماکروفر هم استفاده کنید، فقط مراقب باشید نسوزه.قالب سیلیکونى مخصوص شکلات که همه طرح و مدلش تو لوازم قنادى هست تهیه کنید و ١/٣ از حجم قالب رو شکلات آب شده بریزید.بذارید فریزر تا شکلات ببنده. تو این فاصله، آرد نخودچى رو تو یه قابلمه ى تفلون الک کنید و روى حرارت خیلى ملایم قرار بدید و به مدت ١٥ دقیقه هم بزنید تا بوى خامى آرد گرفته شه، بعد از این زمان از روى حرارت بردارین و ترکیب روغن جامد و کره که به دماى محیط رسیده رو به آرد اضافه کنید خوب هم بزنید و در نهایت پودر قند و پودر هل رو بعد از الک کردن اضافه کنید، خیلى خوب هم بزنید تا مخلوط شن و مثل حلوا بشه.همونطور که داغ هست،روى شکلاتها که کاملاً بسته شده بریزید و پِرس کنید،مجدداً بذارید یخچال تا زمانیکه ببنده، من میذارم فریزر نیم ساعته آمادست.در آخر،از قالب در بیارید. خیلى راحت در میاد. اصلاً نیازى نیست قالب رو چرب کنید.
روش دوم:
این روش براى کسایى هست که قالب ندارن، تو این روش اول حلواى برشتوک رو به روشى که توضیح دادم آماده کنید، بریزید کف ظرف مثلاً ظرف پیرکس، با پشت قاشق صاف کنید و بذارید یخچال تا ببنده، بعد شکلات تخته اى رو آب کنید و بریزید روش و صافش کنید و دوباره بذارید یخچال تا شکلات ببنده بعد که آماده شد با چاقو برش بزنید. تو این روش میتونید بعد از ریختن شکلات مذاب ، روى اون ، انواع مغز آجیل بریزید که خیلى هم زیبا میشه، و بعد از آماده شدن برش بزنید.
⚫️ موقع آب کردن شکلات ، به هیچ عنوان روغن یا کره بهش نزنید.
⚫️ اگر شکلات تلخ و کم شیرین پیدا نکردید از میزان پودر قند دستور کم کنید که زیادى شیرین نشه.
⚫️ با این مقدار موادى که گفتم ، تو سایز قالب من ٣٠ تا برشتوک در میاد. ⚫️ این شیرینى در صورت تهیه با روغن جامد مدت ماندگاریش بالاست و تا دو هفته تو ظرف در دار تو یخچال قابل نگهدارى هست.کپی از کوثرنت

موضوعات: آشپزی  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...