سمن بویان،نهال عشق
 



عید غدیر عید الله الاکبر است و روزی است که پیوند اخوت در ان میان مسلمانان بسته میشود . الحمدلله الذی جعانا من المتمسکین بولایه علی ابن ابیطالب والائمه المعصومین علیهم السلامروز عید غدیر بهترین فرصت و موقعیت برای نیایش است؛ چرا که روز غدیر روز سپاس و ستایش به پیشگاه حضرت احدیت است. حضرت رضا علیه السلام می فرمایند: «روز غدیر روزی است که خداوند، بر توان کسی که او را نیایش کند، می افزاید.» و همچنین فرمودند: «روز غدیر روزی است که دعا در آن مستجاب می گردد.»

 

نماز عید غدیر دو رکعت است که باید در هر رکعت پس از حمد، ده مرتبه سوره توحید، ده مرتبه آیةالکرسی و ده مرتبه سوره قدر را خواند. وقت نماز نیم ساعت پیش از ظهر است و پاداش این نماز برابر است با صدهزار حج و صدها هزار عمره؛ همچنین کسی که این نماز را بخواند، هر چه از خداوند بخواهد برآورده شود. 

 

یکی از اعمالی که به آن تاکید شده غسل عید است و مستحب است که زمان آن قبل از نماز عید غدیر باشد

موضوعات: علوی  لینک ثابت
[سه شنبه 1395-06-30] [ 12:00:00 ب.ظ ]




شهيد سيد مرتضي آويني

 

1)الهي اگر جز سوختگان را به ضيافت عنداللهي نمي‌خواني، ما را بسوز آنچنان که هيچ‌کس را آنگونه نسوخته باشي.

 

2)شهادت پايان نيست، آغاز است، تولدي ديگر است در جهاني فراتر از آنکه عقل زميني به ساحت قدس آن راه يابد. تولد ستاره‌اي است که پرتو نورش عرصه زمان را در مي‌نوردد و زمين را به نور رب‌الارباب اشراق مي‌بخشد. 

 

3)شهادت قلبي است که خون حيات را در شريان‌هاي سپاه حق مي‌دواند و آن را زنده نگه مي‌دارد.

 

4)شهادت، جانمايه انقلاب اسلامي است و قوام و حيات نهضت ما در خون شهيد است. 

 

5)شهيد منتظر مرگ نمي‌ماند، اين اوست که مرگ را برمي‌گزيند. شهيد پيش از آنکه مرگ ناخواسته به سراغ او بيايد، به اختيار خويش مي‌ميرد و لذت زيستن را نيز هم او مي يابد نه آن کس که دغدغه مرگ حتي آني به خود او وانمي‌گذاردش و خود را به ريسمان پوسيده غفلت مي‌آميزد.

 

6)شهادت مزد خوبان است.

 

روی شانه ی غیرت یاد جبهه ها مانده ست

مرگمان اگر دیدید پرچمی رها مانده ست

رفته اند اما نه! کوله بارشان باقی ست

بر زمین نمی ماند ،  شانه های ما مانده ست

 

 

 

آیا وقت آن نرسیده که پیله های مادی را بشکافیم و به سوی او پرواز کنیم ؟

 

ای شهدا برخیزید گویی این جا همه چیز تمام شده است و انگار نسل جهاد دیده دیروز،به خط پایان رسیده است.اگر سراغمان نیایید و کلامی و حرفی بر زبان نیاورید ما هم کم کم باورمان می شود که همه چیز تمام شده است.باورمان می شود که دیگر رد پایی از شما پیش رویمان نیست ،باورمان می شود که ما هم دیگر باید مد،پرستیژ،آنگارد محاسن ،تیپ اداری و خلاصه همه چیزمان مثل آدم شود !!! اگر شما حرفی نزنید باورمان خواهد شد که امام جلوی چشمانمان جرعه جرعه جام زهر را نوشید و رفت و همگی گفتیم ،الحمد لله جنگ خانمان سوز تمام شد!!! ای شهدا که جوانمردی فقط در ذائقه ی شما بود،لحظاتی از خلوت بهشت فارغ شوید،زخم ترکش ها را فراموش کنید و از ما دلجویی کنید.بعد از شما لباس خاکیمان را از تن درآوردند اجازه نداریم مثل آن روز ها بگوییم “التماس دعا” !!! به ما آموختند که چگونه بخوانیم و بنویسیم !!!

 

 

 

ای شهدا،دنیای بی شما و بی امام سخت است ! ای خوش انصاف ها ، اینجا دیگر با خاموشی بلدوزرهای جهادگران ،سنگر و خاکریزی که صداقت و درستی را بنا کند یافت نمی شود.اینجا فانوس ها خاموش است.خیانت به رفیق قاموس و جاویدان و رسیدن به جاه و مقام به بهای خاموشی عزت نفس است . ای شهدا اینجا دیگر از عروج خبری نیست و همه از برای “فنا"دست و پا می زنند . دست های ناپاک به هم گره خورده تا بر نسل جوان امروزی روح بی اعتقادی و دین زدگی را جریان دهد.

 

 

 

دنیای غرب بر دل ها طبل هوس می کوبد و روزگار مردم پر فتنه ای که با زبان دین جویای مراد دنیا و مسند و بقا بر قدرت خویش اند و از تکه تکه شدن پیکر ها نردبان صعود می سازند اگر در برابر مظالمشان کلام حق بگویی به “مسلخ گاه"هوی و هوسشان قربانی می شوی و خلاصه اینجا بازار هزار رنگ بی مهری هاست. اینجا ساکنینش به جرم بی وفایی محکومند .آری شهدا برای همین است دلمان تنگ شماست از قول ما به امام بگویید قرار ما این نبود .دیگر از شما گفتن از چند شب خاطره فراتر نمی رود گریه و حسرت در فراق شما به جهالت و حواس پرتی یاد می شود .ای شهدا، به داد ما برسید،اینجا ماندن سخت است. در قنوتمان دلتنگی شماست و در سجده هامان بی تابی فراقتان و در رکوع هایمان خمیدگی دوری از شهادت است .ای شهدا سکوت غربت مان ،درد ناک ترین دردیست که تاب تحمل را از وجودمان زدوده است. ما هرگز به چنین صلح سبزی !!!!! فکر نمی کردیم و تنها میدان های سرخ ،اندیشه مان بود و اینک در قبیله درداز همه کس ما بازمانده ترینیم . به جرم بی شهادتی ریاضت تدریجی مرگ را منتظریم و در تب و تاب وصل به شما لحظه شماریم ، واگر این نباشیم باید آنقدر بی تفاوت شویم که همه چیزمان را یک شبه فراموش کنیم  تا ما هم به نوایی برسیم و از راه کارهای تملق و چاپلوسی با فراموشی تفکر امام ، خادمین درگاه مصلحت اندیشان شویم . ای شهدا در روزگار فقر محبت ها نگاهمان لبریز از باده التماس به شماست اگر خوب گوش کنید خواهید دانست که دل شکسته ما بهترین تاری است که در فراقتان شب و روز را می نوازد . بعد از شما تحمل خیلی چیز ها سخت است به بهانه صبر ما را به “سکوت” مرگ آوری دعوت می کنند.

 

 

 

کام یابی های دنیا مقدمه فراموشی ذکر خداست و خاتمه اش با لبخند شیطان مأنوس است . ای شهدا ما برای شما صبر می کنیم ولو با فنا و فراموشی مان.

 

 

 

ای شهدا شما که در جلوت دوست خلوت انس یافته اید دستی بر دل های پیر رنج ما برآورید.

 

 

 

خداحافظ ای شهدا ، ای گلبرگ های خونین شلمچه ، ای لبهای سوخته فکه ، ای گلوهای تشنه ، ای تشنه های فرات شهادت ، خداحافظ ، شما رفتید و مائیم و راه نا تمام ! …

 

 

 

شاخ شمیران که بودیم نان 

موضوعات: علوی  لینک ثابت
 [ 11:55:00 ق.ظ ]




شهيد سيد مرتضي آويني

 

1)الهي اگر جز سوختگان را به ضيافت عنداللهي نمي‌خواني، ما را بسوز آنچنان که هيچ‌کس را آنگونه نسوخته باشي.

 

2)شهادت پايان نيست، آغاز است، تولدي ديگر است در جهاني فراتر از آنکه عقل زميني به ساحت قدس آن راه يابد. تولد ستاره‌اي است که پرتو نورش عرصه زمان را در مي‌نوردد و زمين را به نور رب‌الارباب اشراق مي‌بخشد. 

 

3)شهادت قلبي است که خون حيات را در شريان‌هاي سپاه حق مي‌دواند و آن را زنده نگه مي‌دارد.

 

4)شهادت، جانمايه انقلاب اسلامي است و قوام و حيات نهضت ما در خون شهيد است. 

 

5)شهيد منتظر مرگ نمي‌ماند، اين اوست که مرگ را برمي‌گزيند. شهيد پيش از آنکه مرگ ناخواسته به سراغ او بيايد، به اختيار خويش مي‌ميرد و لذت زيستن را نيز هم او مي يابد نه آن کس که دغدغه مرگ حتي آني به خود او وانمي‌گذاردش و خود را به ريسمان پوسيده غفلت مي‌آميزد.

 

6)شهادت مزد خوبان است.

 

روی شانه ی غیرت یاد جبهه ها مانده ست

مرگمان اگر دیدید پرچمی رها مانده ست

رفته اند اما نه! کوله بارشان باقی ست

بر زمین نمی ماند ،  شانه های ما مانده ست

 

 

 

آیا وقت آن نرسیده که پیله های مادی را بشکافیم و به سوی او پرواز کنیم ؟

 

ای شهدا برخیزید گویی این جا همه چیز تمام شده است و انگار نسل جهاد دیده دیروز،به خط پایان رسیده است.اگر سراغمان نیایید و کلامی و حرفی بر زبان نیاورید ما هم کم کم باورمان می شود که همه چیز تمام شده است.باورمان می شود که دیگر رد پایی از شما پیش رویمان نیست ،باورمان می شود که ما هم دیگر باید مد،پرستیژ،آنگارد محاسن ،تیپ اداری و خلاصه همه چیزمان مثل آدم شود !!! اگر شما حرفی نزنید باورمان خواهد شد که امام جلوی چشمانمان جرعه جرعه جام زهر را نوشید و رفت و همگی گفتیم ،الحمد لله جنگ خانمان سوز تمام شد!!! ای شهدا که جوانمردی فقط در ذائقه ی شما بود،لحظاتی از خلوت بهشت فارغ شوید،زخم ترکش ها را فراموش کنید و از ما دلجویی کنید.بعد از شما لباس خاکیمان را از تن درآوردند اجازه نداریم مثل آن روز ها بگوییم “التماس دعا” !!! به ما آموختند که چگونه بخوانیم و بنویسیم !!!

 

 

 

ای شهدا،دنیای بی شما و بی امام سخت است ! ای خوش انصاف ها ، اینجا دیگر با خاموشی بلدوزرهای جهادگران ،سنگر و خاکریزی که صداقت و درستی را بنا کند یافت نمی شود.اینجا فانوس ها خاموش است.خیانت به رفیق قاموس و جاویدان و رسیدن به جاه و مقام به بهای خاموشی عزت نفس است . ای شهدا اینجا دیگر از عروج خبری نیست و همه از برای “فنا"دست و پا می زنند . دست های ناپاک به هم گره خورده تا بر نسل جوان امروزی روح بی اعتقادی و دین زدگی را جریان دهد.

 

 

 

دنیای غرب بر دل ها طبل هوس می کوبد و روزگار مردم پر فتنه ای که با زبان دین جویای مراد دنیا و مسند و بقا بر قدرت خویش اند و از تکه تکه شدن پیکر ها نردبان صعود می سازند اگر در برابر مظالمشان کلام حق بگویی به “مسلخ گاه"هوی و هوسشان قربانی می شوی و خلاصه اینجا بازار هزار رنگ بی مهری هاست. اینجا ساکنینش به جرم بی وفایی محکومند .آری شهدا برای همین است دلمان تنگ شماست از قول ما به امام بگویید قرار ما این نبود .دیگر از شما گفتن از چند شب خاطره فراتر نمی رود گریه و حسرت در فراق شما به جهالت و حواس پرتی یاد می شود .ای شهدا، به داد ما برسید،اینجا ماندن سخت است. در قنوتمان دلتنگی شماست و در سجده هامان بی تابی فراقتان و در رکوع هایمان خمیدگی دوری از شهادت است .ای شهدا سکوت غربت مان ،درد ناک ترین دردیست که تاب تحمل را از وجودمان زدوده است. ما هرگز به چنین صلح سبزی !!!!! فکر نمی کردیم و تنها میدان های سرخ ،اندیشه مان بود و اینک در قبیله درداز همه کس ما بازمانده ترینیم . به جرم بی شهادتی ریاضت تدریجی مرگ را منتظریم و در تب و تاب وصل به شما لحظه شماریم ، واگر این نباشیم باید آنقدر بی تفاوت شویم که همه چیزمان را یک شبه فراموش کنیم  تا ما هم به نوایی برسیم و از راه کارهای تملق و چاپلوسی با فراموشی تفکر امام ، خادمین درگاه مصلحت اندیشان شویم . ای شهدا در روزگار فقر محبت ها نگاهمان لبریز از باده التماس به شماست اگر خوب گوش کنید خواهید دانست که دل شکسته ما بهترین تاری است که در فراقتان شب و روز را می نوازد . بعد از شما تحمل خیلی چیز ها سخت است به بهانه صبر ما را به “سکوت” مرگ آوری دعوت می کنند.

 

 

 

کام یابی های دنیا مقدمه فراموشی ذکر خداست و خاتمه اش با لبخند شیطان مأنوس است . ای شهدا ما برای شما صبر می کنیم ولو با فنا و فراموشی مان.

 

 

 

ای شهدا شما که در جلوت دوست خلوت انس یافته اید دستی بر دل های پیر رنج ما برآورید.

 

 

 

خداحافظ ای شهدا ، ای گلبرگ های خونین شلمچه ، ای لبهای سوخته فکه ، ای گلوهای تشنه ، ای تشنه های فرات شهادت ، خداحافظ ، شما رفتید و مائیم و راه نا تمام ! …

 

 

 

شاخ شمیران که بودیم نان 

موضوعات: علوی  لینک ثابت
 [ 11:55:00 ق.ظ ]




شهيد سيد مرتضي آويني

 

1)الهي اگر جز سوختگان را به ضيافت عنداللهي نمي‌خواني، ما را بسوز آنچنان که هيچ‌کس را آنگونه نسوخته باشي.

 

2)شهادت پايان نيست، آغاز است، تولدي ديگر است در جهاني فراتر از آنکه عقل زميني به ساحت قدس آن راه يابد. تولد ستاره‌اي است که پرتو نورش عرصه زمان را در مي‌نوردد و زمين را به نور رب‌الارباب اشراق مي‌بخشد. 

 

3)شهادت قلبي است که خون حيات را در شريان‌هاي سپاه حق مي‌دواند و آن را زنده نگه مي‌دارد.

 

4)شهادت، جانمايه انقلاب اسلامي است و قوام و حيات نهضت ما در خون شهيد است. 

 

5)شهيد منتظر مرگ نمي‌ماند، اين اوست که مرگ را برمي‌گزيند. شهيد پيش از آنکه مرگ ناخواسته به سراغ او بيايد، به اختيار خويش مي‌ميرد و لذت زيستن را نيز هم او مي يابد نه آن کس که دغدغه مرگ حتي آني به خود او وانمي‌گذاردش و خود را به ريسمان پوسيده غفلت مي‌آميزد.

 

6)شهادت مزد خوبان است.

 

روی شانه ی غیرت یاد جبهه ها مانده ست

مرگمان اگر دیدید پرچمی رها مانده ست

رفته اند اما نه! کوله بارشان باقی ست

بر زمین نمی ماند ،  شانه های ما مانده ست

 

 

 

آیا وقت آن نرسیده که پیله های مادی را بشکافیم و به سوی او پرواز کنیم ؟

 

ای شهدا برخیزید گویی این جا همه چیز تمام شده است و انگار نسل جهاد دیده دیروز،به خط پایان رسیده است.اگر سراغمان نیایید و کلامی و حرفی بر زبان نیاورید ما هم کم کم باورمان می شود که همه چیز تمام شده است.باورمان می شود که دیگر رد پایی از شما پیش رویمان نیست ،باورمان می شود که ما هم دیگر باید مد،پرستیژ،آنگارد محاسن ،تیپ اداری و خلاصه همه چیزمان مثل آدم شود !!! اگر شما حرفی نزنید باورمان خواهد شد که امام جلوی چشمانمان جرعه جرعه جام زهر را نوشید و رفت و همگی گفتیم ،الحمد لله جنگ خانمان سوز تمام شد!!! ای شهدا که جوانمردی فقط در ذائقه ی شما بود،لحظاتی از خلوت بهشت فارغ شوید،زخم ترکش ها را فراموش کنید و از ما دلجویی کنید.بعد از شما لباس خاکیمان را از تن درآوردند اجازه نداریم مثل آن روز ها بگوییم “التماس دعا” !!! به ما آموختند که چگونه بخوانیم و بنویسیم !!!

 

 

 

ای شهدا،دنیای بی شما و بی امام سخت است ! ای خوش انصاف ها ، اینجا دیگر با خاموشی بلدوزرهای جهادگران ،سنگر و خاکریزی که صداقت و درستی را بنا کند یافت نمی شود.اینجا فانوس ها خاموش است.خیانت به رفیق قاموس و جاویدان و رسیدن به جاه و مقام به بهای خاموشی عزت نفس است . ای شهدا اینجا دیگر از عروج خبری نیست و همه از برای “فنا"دست و پا می زنند . دست های ناپاک به هم گره خورده تا بر نسل جوان امروزی روح بی اعتقادی و دین زدگی را جریان دهد.

 

 

 

دنیای غرب بر دل ها طبل هوس می کوبد و روزگار مردم پر فتنه ای که با زبان دین جویای مراد دنیا و مسند و بقا بر قدرت خویش اند و از تکه تکه شدن پیکر ها نردبان صعود می سازند اگر در برابر مظالمشان کلام حق بگویی به “مسلخ گاه"هوی و هوسشان قربانی می شوی و خلاصه اینجا بازار هزار رنگ بی مهری هاست. اینجا ساکنینش به جرم بی وفایی محکومند .آری شهدا برای همین است دلمان تنگ شماست از قول ما به امام بگویید قرار ما این نبود .دیگر از شما گفتن از چند شب خاطره فراتر نمی رود گریه و حسرت در فراق شما به جهالت و حواس پرتی یاد می شود .ای شهدا، به داد ما برسید،اینجا ماندن سخت است. در قنوتمان دلتنگی شماست و در سجده هامان بی تابی فراقتان و در رکوع هایمان خمیدگی دوری از شهادت است .ای شهدا سکوت غربت مان ،درد ناک ترین دردیست که تاب تحمل را از وجودمان زدوده است. ما هرگز به چنین صلح سبزی !!!!! فکر نمی کردیم و تنها میدان های سرخ ،اندیشه مان بود و اینک در قبیله درداز همه کس ما بازمانده ترینیم . به جرم بی شهادتی ریاضت تدریجی مرگ را منتظریم و در تب و تاب وصل به شما لحظه شماریم ، واگر این نباشیم باید آنقدر بی تفاوت شویم که همه چیزمان را یک شبه فراموش کنیم  تا ما هم به نوایی برسیم و از راه کارهای تملق و چاپلوسی با فراموشی تفکر امام ، خادمین درگاه مصلحت اندیشان شویم . ای شهدا در روزگار فقر محبت ها نگاهمان لبریز از باده التماس به شماست اگر خوب گوش کنید خواهید دانست که دل شکسته ما بهترین تاری است که در فراقتان شب و روز را می نوازد . بعد از شما تحمل خیلی چیز ها سخت است به بهانه صبر ما را به “سکوت” مرگ آوری دعوت می کنند.

 

 

 

کام یابی های دنیا مقدمه فراموشی ذکر خداست و خاتمه اش با لبخند شیطان مأنوس است . ای شهدا ما برای شما صبر می کنیم ولو با فنا و فراموشی مان.

 

 

 

ای شهدا شما که در جلوت دوست خلوت انس یافته اید دستی بر دل های پیر رنج ما برآورید.

 

 

 

خداحافظ ای شهدا ، ای گلبرگ های خونین شلمچه ، ای لبهای سوخته فکه ، ای گلوهای تشنه ، ای تشنه های فرات شهادت ، خداحافظ ، شما رفتید و مائیم و راه نا تمام ! …

 

 

 

شاخ شمیران که بودیم نان 

موضوعات: علوی  لینک ثابت
 [ 11:55:00 ق.ظ ]




دیدار مسئولان ستاد سرشماری نفوس و مسکن با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) در دیدار مسئولان ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن، اعضای شورای عالی آمار کشور و مدیران مرکز آمار ایران، «آمار و اطلاعات دقیق، متمرکز و علمی» را پایه‌ی اصلی در تصمیم‌گیری کارآمد برای کشور خواندند و با تأکید بر اهمیت طرح سرشماری عمومی، خطاب به مردم خاطرنشان کردند: همه‌ی مردم عزیز باید به‌طور جدی در این طرح مهم مشارکت کنند.
رهبر انقلاب اسلامی، آمار را ضرورتی قطعی و اصلی برای برنامه‌ریزی درخصوص منابع و نیازهای متنوع و گسترده‌ی کشور دانستند و افزودند: آحاد مردم عزیز برای آنکه تصمیم‌گیری‌ها در کشور، «درست، به‌جا و کارآمد» باشد، هم در این طرح مهم شرکت کنند و هم آمار و اطلاعات مورد نیاز را به‌صورت دقیق در اختیار دستگاه‌های آماری قرار دهند و آمارها نیز همچنان‌که مسئولان گفته‌اند جنبه‌ی محرمانه دارد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه خطاب به متولیان آمار در کشور خاطرنشان کردند: در آمارها، هم باید وضعیت موجود تبیین شود و هم «روند تغییرات» شناسایی شود تا در روزگار کنونی که سرعت تغییرات در آن بسیار زیاد است، مسئولان و تصمیم‌گیران کشور بر اثر تغییر روندها غافلگیر نشوند.
ایشان با اشاره به اهمیت دقت و صحت آمارها، و ضربه‌ی سنگینی که آمار غلط به کشور می‌زند، افزودند: متأسفانه کشور از لحاظ آمارگیری عقب است و حتی برخی مسئولان از حقایق و آمارهای واقعی در بعضی بخش‌ها مطلع نیستند.
رهبر انقلاب اسلامی به‌عنوان نمونه به اهمیت آمار در اقتصاد دانش‌بنیان اشاره کردند و گفتند: اقتصاد دانش‌بنیان که راه پیشرفت کشور است، متکی به «عنصر انسانیِ باسواد و مبتکر» است و باید مشخص شود که در هر یک از شاخه‌های اقتصادی و فنی، چه تعدادی از جوانان و نیروهای بااستعداد و دارای ابتکار و انگیزه وجود دارند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین به نقش تعیین‌کننده‌ی آمار در اقتصاد مقاومتی اشاره کردند و افزودند: راه علاج حقیقیِ مشکلات کشور، اقتصاد مقاومتی است و اگر تمام راه‌های دنیا هم به روی ما باز شود اما اقتصاد کشور درون‌زا نباشد، در نهایت این معادله، معادله‌ای شکست‌خورده است.
ایشان خاطرنشان کردند: لازمه‌ی تحقق اقتصاد مقاومتی، وجود آمار و اطلاعات دقیق از وضعیت تولید داخل و بنگاه‌های تولیدی و نیازهای آنها است.
«ارائه‌ی به‌هنگامِ آمار به مسئولان و تصمیم‌گیران کشور و سازندگان افکار و گفتمان‌های عمومی»، نکته‌ی دیگری بود که رهبر انقلاب اسلامی بر آن تأکید کردند.
ایشان با اشاره به مسئله‌ی «پیریِ جمعیت و استمرار نادرست سیاست‌های کاهش جمعیت» افزودند: رشد جمعیت چهار درصدی در سال‌های دهه‌ی ۶۰، نیاز به علاج داشت که علاج آن، همان سیاست‌های کاهش جمعیت بود اما تداوم این سیاست‌ها باید با ارائه‌ی آمار به‌هنگام توسط مسئولان در وقت معینی، متوقف یا کُند می‌شد، زیرا مشکل پیریِ جمعیت یکی از مشکلات بدون علاج است و امروز کشورهای پیشرفته نیز راه‌حلّی برای آن ندارند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه، اختلاف در آمارهای مراکز آماری را «بلایی بزرگ» خواندند و افزودند: گاهی مراکز مختلف درخصوص نرخ بیکاری یا نرخ تورم و رشد اقتصادی، آمارهای متفاوتی بیان می‌کنند که این مسئله موجب ایجاد بی‌اعتمادی در مردم می‌شود.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به نادرست خواندن برخی آمارهای دولت‌های قبلی توسط دولت‌های بعدی، افزودند: باید منشأ این دوگانگی‌ها مشخص شود؛ یعنی یا در آن دوره در بیان آمارها اشکالی وجود داشته است یا در دوره‌ی پس از آن؛ و در هرصورت، دستکاری در آمارها که در معرض قضاوت مردم فهیم نیز قرار دارد، گناهی کبیره است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: ازجمله کارهای اساسی، تمرکز آمار در یک مرکز و همچنین تمرکز بر روی یک شیوه‌ی علمی و مورد توافق است.
ایشان با تأیید استفاده از ابزارهای جدید در جمع‌آوری و پردازش اطلاعات آماری، خاطرنشان کردند: اعلام نتیجه‌ی سرشماری عمومی نباید به تأخیر بیفتد و نتایج باید با پردازش و جمع‌بندی علمی و دقیق، تا پایان سال اعلام شود.
ایشان همچنین ارزیابی نتایج و کارکردهای اسناد مهمی همچون سند چشم‌انداز ۲۰ ساله و سیاست‌های کلان کشور را یکی دیگر از وظایف مهم مرکز آمار برشمردند و خاطرنشان کردند: مرکز آمار، هم باید تحقق سیاست‌ها را بررسی کند و هم درخصوص نتایج و کارکردهای اجرای سیاست‌ها اعلام نظر کند، تا درصورت نامطلوب بودنِ نتایج، سیاست‌ها بازبینی و اصلاح شوند.
پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، آقای نوبخت -معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه- با بیان اینکه سرشماری عمومی نفوس و مسکن، هر پنج سال یک‌بار اجرا می‌شود، گفت: سرشماری سال ۱۳۹۵ از سوم تا ۲۴ مهرماه به روش اینترنتی و از ۲۵ مهر تا ۲۵ آبان‌ماه به‌صورت حضوری انجام می‌شود.
همچنین آقای پارسا -رئیس مرکز آمار ایران- با بیان گزارشی از فرایند سرشماری عمومی نفوس و مسکن که به‌وسیله‌ی ۲۵ هزار آمارگیر در سراسر کشور اجرا خواهد شد، گفت: اخذ اطلاعات هر خانوار حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه به طول می‌انجامد و به مردم اطمینان می‌دهیم که اطلاعات فردی آنها محرمانه خواهد بود.

موضوعات: علوی  لینک ثابت
[چهارشنبه 1395-06-24] [ 11:49:00 ق.ظ ]




عید قربان عید بندگی 

                    عید سرسپردگی در برابر اوامر الهی

                           عید طاعت بر همگان خجسته باد

ففدیناه بذبح عظیم 

                          

موضوعات: علوی  لینک ثابت
[دوشنبه 1395-06-22] [ 10:04:00 ق.ظ ]




مشروح پیام مدیرحوزه های علمیه خواهران کشور به مناسبت فرارسیدن سال تحصیلی جدید

بسم الله الرحمن الرحيم

« وَقُل رَبِّ اءَدْخِلْنِی مُدْخَلَ صِدْقٍ وَاءَخْرِجْنی مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَلْ لِّی مِن لَّدُنکَ سُلْطَاناً نَّصِیراً» اسراء 80

محضر مبارک استادان فرهیخته، طلاب گرامی و کارگزاران  خدوم حوزه های علمیه خواهران سراسر ایران اسلامی

با سلام و تحیات وافره؛

بار دیگر سال تحصیلی دیگری از راه رسید و طلاب و دانش پژوهان حوزه های علمیه با شور و نشاط زاید الوصف آماده شده اند تا  با اخلاص و معنویت  جان خویش را از چشمه سار زلال معارف قرآن و اهل بیت (علیهم السلام)  سیراب کنند و  با کوشش و همتی مضاعف،  نقش ممتازی در شکل گیری آینده ای سرشار از پیشرفت و سعادت برای جامعه بشری ایفا نمایند. اینجانب این طلیعه فرخنده و مبارک را به همه شما بزرگواران به ویژه طلاب جدید الورود تبریک عرض می کنم و نکاتی را یادآوری می کنم:

1.  امروز حوزه های علمیه خواهران پس از سال ها مجاهدت و همت خالصانه علمای ربانی، دلسوزان مکتب نورانی اهل بیت علیهم السلام، کارگزاران خدوم و خستگی ناپذیر، بانوان توانمند، عفیف و باورمند؛ با عنایات حضرت حق – جل و علا- و ادعیه زاکیه امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف وباحمایت مستمروموثرمراجع عظام تقلید دامت برکاتهم به ویژه مقام معظم رهبری مدظله العالی به  شجره طیبه ای تبدیل شده است که شاخه های سرسبز آن  در سراسر کشور گسترانده شده و به  عنوان مصداق بارز آیه کریمه« تُؤتي أُكُلَها كُلَّ حينٍ بِإِذنِ رَبِّها » ابراهیم 25 به مرحله ثمر دهی رسیده است؛ بطوری که پس از طراحی و استقرار نظام تحصیلی اختصاصی خواهران طلبه در سراسر کشور و گسترش مدارس علمیه در بیشتر نقاط کشور، زمینه تحصیلات حوزوی خواهران حتی در عالی ترین مقطع تحصیلی  فراهم شده وبه یمن آن شاهد حضور مؤثر و درخشش طلاب خواهر در عرصه  های علمی، پژوهشی، فرهنگی، تبلیغی و میدان های جدید همچون فضای مجازی، با نقش آفرینی بیش از 68 هزار طلبه شاغل به تحصیل، 40 هزار دانش آموخته، 10  هزار مبلغ سازماندهی شده (متناسب با آموزش و پرورش، آموزش عالی و مجامع مذهبی بانوان)، بیش از 8 هزار  پژوهشگر 769هسته های پژوهشی 226کانون پژوهشی 41انجمن علمی و 13 هزار  فعال در عرصه فضای مجازی هستیم ودرسالهای اخیر 667کرسی آزاداندیشی و3250فعالیت پژوهشی دیگردرقالب هم اندیشی، همایش ، دوره های مهارتی وطرح پژوهشی برگزارشده است.

2.  نیم‌نگاهی به تلاش‌های این خواهران در عرصه تعلیم و تعلّم و تحقیق و پژوهش و نتایج دست‌آوردهای آنها در جشنواره‌ها ی علمی مشترک با حوزه‌های علمیه برادران و نیز المپیاد ها و جشنواره‌های علمی اختصاصی، نوید یک نهضت علمی پرشتاب و تحوّل در حرکت علمی ـ پژوهشی ـ تبلیغی و مدیریتی خواهران طلبه را می‌دهد، به نحوی‌ که اگر تا دیروز تولید علم و پیشتازی علمی منحصر در مدارس و حوزه‌های بزرگ و ویژه بود امروز این انحصار با احراز رتبه‌های علمی و جایگاه‎های برتر در عرصه‌های مختلف توسط طلاب و مدارس علمیه خواهران در شهرهای کوچک و کمتر توسعه یافته، شکسته شده است. 

3.  ضمن شکرگزاری خاضعانه و خاشعانه به بارگاه ربوبی بخاطر این توفیق بزرگ، از مسئولان و مدیران ستادی انتظار دارم با برنامه ریزی راهبردی  و بلند مدت و تهیه نقشه جامع پیشرفت حوزه های علمیه خواهران و راهبری عالمانه و دلسوزانه امور، بر پویایی، کارآمدی، غنای محتوایی و کیفیت بخشی بیشتر برنامه ها و محصولات حوزه های علمیه بیفزایند و مسئولان و مدیران مدارس علمیه را  که سرشار از ایمان  و انگیزه خدمت گزاری به ساحت مقدس دین مبین اسلام  و مکتب اهل بیت (علیهم السلام) هستند؛ در دستیابی به  آرمان های بلند و قله های پیشرفت و درخشش و بالندگی؛ یاری کنند.

4.  در شرایط کنونی که توسعه و پیشرفت علمی آهنگی سریع و پرشتاب  پیدا کرده است، از اساتید فرهیخته، طلاب و دانش آموختگان مدارس علمیه انتظار می رود با  ارتقای توانایی های علمی مهارتی خود، آینده پژوهی و رصد نیازهای جامعه، نسبت به پاسخ گویی به نیازهای علمی و معرفتی جامعه و تحقق مطالبه مقام معظم رهبری مد ظله العالی در خصوص «جهاد علمی کبیر» آمادگی لازم را کسب کنند و در رویارویی با هجمه های معاندان و مخالفانِ ارزش های دینی  انقلابی، با هوشیاری و سرعت عمل وارد میدان شوند بنابر اين همه رويكرد حوزه ها و از جمله حوزه هاي  علمیه خواهران بايد در جهت توليد و باز توليد علم ديني و تبيين و تحكيم و تعميق و ارتقا و توسعه سطح معرفتي جامعه و تعريف و استقرار نظام زيستي دين مدارانه و سبك زندگي ديني و در مسير تدوين و استقرار تمدن نوين اسلامي باشد.5.   حفظ اصالت های حوزوی از جمله؛ اولویت دهی به تهذیب و خودسازی و مراقبه و محاسبه مداوم، حضورعالمانه و انقلابی حوزویان در صحنه، دفاع جانانه از مکتب امام راحل (قدس سره) و خط اصیل ولایت فقیه، حضور و مشارکت طلاب و دانش‌آموختگان درگفتمان های علمی و ایفای نقش فعال در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی از راهبردهای اصلی است که لازم است همگان بدان اهتمام جدی داشته باشند و زمینه‌ها و زیرساخت‌های آن را فراهم نمایند.

درپایان با ذکر این دعای شریف با مولایمان حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف نجوا می کنیم و برای گشایش در امر فرج آن حضرت استغاثه می کنیم. « اللَّهُمَّ إِنَّا نَرْغَبُ إِلَيْكَ فِي دَوْلَةٍ كَرِيمَةٍ تُعِزُّ بِهَا الْإِسْلامَ وَ أَهْلَهُ وَ تُذِلُّ بِهَا النِّفَاقَ وَ أَهْلَهُ وَ تَجْعَلُنَا فِيهَا مِنَ الدُّعَاةِ إِلَى طَاعَتِكَ وَ الْقَادَةِ إِلَى سَبِيلِكَ وَ تَرْزُقُنَا بِهَا كَرَامَةَ الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةِ »

والحمد الله رب العالمین و هو خير المعين

                محمود رضا جمشيدي

            مدیر حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور

موضوعات: علوی  لینک ثابت
 [ 09:51:00 ق.ظ ]




عرفه چيست؟ و در عرفه چه بايد كرد؟

 

… تا غروب آفتاب دستش رو به آسمان بلند بود و با تضرع اشك مي‌ريخت … تا بالاخره بخشيده شد…

 

نهم ذيحجه (در ايران، فردا پنجشنبه) روز عرفه است. خداوند متعال در اين روز به سه مکان و سه گروه از انسانها، توجه ويژه دارد:

 

1. كربلا و زائران امام حسين (ع).

 

2.  صحراي عرفات (در نزديكي مكه) و حجاج بيت الله.

 

3  .  هر جا از دنيا كه دستي به سوي او بلند شود و دلي بشكند.

 

 

 

چرا «عرفه»؟

 

ـ آنگاه که جبرئيل (ع) مناسك حج را به حضرت ابراهيم (ع) مي‌آموخت، چون به عرفه رسيد به او گفت : «عرفت؟» يعني «ياد گرفتي؟» و او پاسخ داد آري. لذا به اين نام خوانده شد.

 

ـ وجه ديگر اينكه مردم از اين جايگاه و در اين سرزمين به گناه خود اعتراف مي‌كنند.

 

ـ بعضي ديگر هم آن را جهت تحمل صبر و رنجي ميدانند كه براي رسيدن به آن بايد متحمل شد ؛ چرا كه يكي از معاني «عرف» صبر و شكيبايي و تحمل است. (1)

 

 

 

حضرت آدم (ع) در عرفات

 

مطابق روايتي از  امام صادق(ع)، وقتي جد اعلاي ما حضرت آدم (ع) از  باغ بهشتي به زمين فرود آمد، چهل روز هر بامداد بر فراز كوه صفا با چشم گريان در حال سجده بود. جبرئيل (ع)، فرود آمد و پرسيد:

 

ـ چرا مي گريي، اي آدم؟

 

ـ چرا نگريم در حاليكه از جوار خداوند به اين دنيا فرود آمده ام؟

 

ـ به درگاه خدا توبه كن و بسوي او بازگرد.

 

ـ چگونه ؟

 

جبرئيل در روز هشتم ذيحجه آدم را به مني برد، آدم شب را در آنجا ماند و صبحگاهان عازم صحراي عرفات شد. جبرئيل هنگام خروج از مكه، احرام بستن و لبيك گفتن را به او آموخت و چون عصر روز عرفه فرا رسيد، آدم  را به غسل فرا خواند و پس از نماز عصر، او  را به وقوف در عرفات دعوت کرد و كلماتي را كه از پروردگار دريافت كرده بود به وي تعليم داد، اين كلمات عبارت بودند از:

 

سبحانك اللهم و بحمدك

 

لا اله الا انت

 

علمت و ظلمت نفسي

 

واعترفت بذنبي

 

اغفر لي انك انت الغفور الرحيم

 يعني:

 

جز تو خدايي نيست

 

كار بدي كردم و بر خود ظلم نمودم

 

اينك به گناه خود اعتراف مي‌كنم

 

مرا ببخش كه تو بخشنده و مهرباني.

 

آدم (ع) تا غروب آفتاب همچنان دعا ميکرد  و با تضرع اشك مي‌ريخت. وقتي كه آفتاب غروب كرد همراه جبرئيل روانه مشعر شد و شب را  آنجا گذراند. صبحگاهان در مشعر بپاخاست و به دعا پرداخت… تا اينكه سرانجام بخشيده شد …

 

 

 

 

 

حضرت ابراهيم (ع) در عرفات

 

جبرئيل(ع) در صحراي عرفات،  مناسك حج را به حضرت ابراهيم (ع)  آموخت و حضرت ابراهيم (ع) در برابر او مي فرمود: عَرِفتُ، عَرِفتُ (شناختم، شناختم).

 

 

 

پيامبر خاتم (ص) در عرفات

 

دامنه كوه عرفات در زمان صدر اسلام، كلاس صحرايي پيامبر اسلام (ص) بود و بنا به گفته برخي مفسرين آخرين سوره قرآن در صحراي عرفات بر پيغمبر (ص) نازل شد و پيغمبر آنرا به مردم و شاگردانش تعليم فرمود.

 

 رسول گرامي اسلام (ص) در چنين روزي سخنان تاريخي خود را در اجتماع عظيم و با شكوه حجاج بيان داشت:

 

… اي مردم سخنان مرا بشنويد! شايد ديگر شما را در اين مکان ملاقات نكنم. شما به زودي بسوي خدا باز مي گرديد. در آن جهان به اعمال نيك و بد شما رسيدگي مي شود. به شما توصيه مي كنم هركس امانتي نزد اوست به صاحبش برگرداند. 

 

اي مردم بدانيد ربا در آئين اسلام ، حرام است. از پيروي شيطان بپرهيزيد. به شما سفارش مي كنم كه به زنان نيكي كنيد زيرا آنها امانتهاي الهي در دست شما هستند و با قوانين الهي بر شما حلال شده اند.

 

… من در ميان شما دو چيز به يادگار مي گذارم كه اگر به آن دو چنگ زنيد گمراه نمي شويد، يكي كتاب خدا و ديگري سنت و (عترت) من است.

 

هر مسلماني با مسلمان ديگر برادر است و همه مسلمانان جهان با يكديگر برادرند و چيزي از اموال مسلمانان بر مسلماني حلال نيست مگر اينكه آنرا به رضايت به  دست آورده باشد…

 

 

 

تسبيحات حضرت رسول (ص) در روز عرفه :

 

سُبْحانَ الَّذى فِى السَّمآءِ عَرْشُهُ سُبْحانَ الَّذى فِى الاَْرْضِ حُكْمُهُ

منزه است خدايى كه عرش او در آسمان و  فرمان و حكمش در زمين است

 

سُبْحانَ الَّذى فِى الْقُبوُرِ قَضآؤُهُ سُبْحانَ الَّذى فِى الْبَحْرِ سَبيلُهُ

منزه است خدايى كه در گورها قضا و فرمانش جارى است منزه است خدايى كه در دريا راه دارد

سُبْحانَ الَّذى فِى النّارِ سُلْطانُهُ سُبْحانَ الَّذى فِى الْجَنَّةِ رَحْمَتُهُ

منزه است خدايى كه در آتش دوزخ سلطنتش موجود است منزه است خدايى كه در بهشت رحمت او است

سُبْحانَ الَّذى فِى الْقِيمَةِ عَدْلُهُ سُبْحانَ الَّذى رَفَعَ السَّمآءَ 

منزه است خدايى كه در قيامت عدل و دادش برپا است منزه است خدايى كه آسمان را بالا برد 

سُبْحانَ الَّذى بَسَطَ الاْرْضَ سُبْحانَ الَّذى لا مَلْجَاَ وَلا مَنْجا مِنْهُ اِلاّ اِلَيْهِ 

منزه است خدايى كه زمين را گسترد منزه است خدايى كه ملجا و پناهى از او نيست جز بسوى خودش 

پس بگو 

سُبْحانَ اللّهِ وَالْحَمْدُ لِلّهِ وَلا اِله

موضوعات: علوی  لینک ثابت
 [ 09:43:00 ق.ظ ]




عرفه چيست؟ و در عرفه چه بايد كرد؟

 

… تا غروب آفتاب دستش رو به آسمان بلند بود و با تضرع اشك مي‌ريخت … تا بالاخره بخشيده شد…

 

نهم ذيحجه (در ايران، فردا پنجشنبه) روز عرفه است. خداوند متعال در اين روز به سه مکان و سه گروه از انسانها، توجه ويژه دارد:

 

1. كربلا و زائران امام حسين (ع).

 

2.  صحراي عرفات (در نزديكي مكه) و حجاج بيت الله.

 

3  .  هر جا از دنيا كه دستي به سوي او بلند شود و دلي بشكند.

 

 

 

چرا «عرفه»؟

 

ـ آنگاه که جبرئيل (ع) مناسك حج را به حضرت ابراهيم (ع) مي‌آموخت، چون به عرفه رسيد به او گفت : «عرفت؟» يعني «ياد گرفتي؟» و او پاسخ داد آري. لذا به اين نام خوانده شد.

 

ـ وجه ديگر اينكه مردم از اين جايگاه و در اين سرزمين به گناه خود اعتراف مي‌كنند.

 

ـ بعضي ديگر هم آن را جهت تحمل صبر و رنجي ميدانند كه براي رسيدن به آن بايد متحمل شد ؛ چرا كه يكي از معاني «عرف» صبر و شكيبايي و تحمل است. (1)

 

 

 

حضرت آدم (ع) در عرفات

 

مطابق روايتي از  امام صادق(ع)، وقتي جد اعلاي ما حضرت آدم (ع) از  باغ بهشتي به زمين فرود آمد، چهل روز هر بامداد بر فراز كوه صفا با چشم گريان در حال سجده بود. جبرئيل (ع)، فرود آمد و پرسيد:

 

ـ چرا مي گريي، اي آدم؟

 

ـ چرا نگريم در حاليكه از جوار خداوند به اين دنيا فرود آمده ام؟

 

ـ به درگاه خدا توبه كن و بسوي او بازگرد.

 

ـ چگونه ؟

 

جبرئيل در روز هشتم ذيحجه آدم را به مني برد، آدم شب را در آنجا ماند و صبحگاهان عازم صحراي عرفات شد. جبرئيل هنگام خروج از مكه، احرام بستن و لبيك گفتن را به او آموخت و چون عصر روز عرفه فرا رسيد، آدم  را به غسل فرا خواند و پس از نماز عصر، او  را به وقوف در عرفات دعوت کرد و كلماتي را كه از پروردگار دريافت كرده بود به وي تعليم داد، اين كلمات عبارت بودند از:

 

سبحانك اللهم و بحمدك

 

لا اله الا انت

 

علمت و ظلمت نفسي

 

واعترفت بذنبي

 

اغفر لي انك انت الغفور الرحيم

 يعني:

 

جز تو خدايي نيست

 

كار بدي كردم و بر خود ظلم نمودم

 

اينك به گناه خود اعتراف مي‌كنم

 

مرا ببخش كه تو بخشنده و مهرباني.

 

آدم (ع) تا غروب آفتاب همچنان دعا ميکرد  و با تضرع اشك مي‌ريخت. وقتي كه آفتاب غروب كرد همراه جبرئيل روانه مشعر شد و شب را  آنجا گذراند. صبحگاهان در مشعر بپاخاست و به دعا پرداخت… تا اينكه سرانجام بخشيده شد …

 

 

 

 

 

حضرت ابراهيم (ع) در عرفات

 

جبرئيل(ع) در صحراي عرفات،  مناسك حج را به حضرت ابراهيم (ع)  آموخت و حضرت ابراهيم (ع) در برابر او مي فرمود: عَرِفتُ، عَرِفتُ (شناختم، شناختم).

 

 

 

پيامبر خاتم (ص) در عرفات

 

دامنه كوه عرفات در زمان صدر اسلام، كلاس صحرايي پيامبر اسلام (ص) بود و بنا به گفته برخي مفسرين آخرين سوره قرآن در صحراي عرفات بر پيغمبر (ص) نازل شد و پيغمبر آنرا به مردم و شاگردانش تعليم فرمود.

 

 رسول گرامي اسلام (ص) در چنين روزي سخنان تاريخي خود را در اجتماع عظيم و با شكوه حجاج بيان داشت:

 

… اي مردم سخنان مرا بشنويد! شايد ديگر شما را در اين مکان ملاقات نكنم. شما به زودي بسوي خدا باز مي گرديد. در آن جهان به اعمال نيك و بد شما رسيدگي مي شود. به شما توصيه مي كنم هركس امانتي نزد اوست به صاحبش برگرداند. 

 

اي مردم بدانيد ربا در آئين اسلام ، حرام است. از پيروي شيطان بپرهيزيد. به شما سفارش مي كنم كه به زنان نيكي كنيد زيرا آنها امانتهاي الهي در دست شما هستند و با قوانين الهي بر شما حلال شده اند.

 

… من در ميان شما دو چيز به يادگار مي گذارم كه اگر به آن دو چنگ زنيد گمراه نمي شويد، يكي كتاب خدا و ديگري سنت و (عترت) من است.

 

هر مسلماني با مسلمان ديگر برادر است و همه مسلمانان جهان با يكديگر برادرند و چيزي از اموال مسلمانان بر مسلماني حلال نيست مگر اينكه آنرا به رضايت به  دست آورده باشد…

 

 

 

تسبيحات حضرت رسول (ص) در روز عرفه :

 

سُبْحانَ الَّذى فِى السَّمآءِ عَرْشُهُ سُبْحانَ الَّذى فِى الاَْرْضِ حُكْمُهُ

منزه است خدايى كه عرش او در آسمان و  فرمان و حكمش در زمين است

 

سُبْحانَ الَّذى فِى الْقُبوُرِ قَضآؤُهُ سُبْحانَ الَّذى فِى الْبَحْرِ سَبيلُهُ

منزه است خدايى كه در گورها قضا و فرمانش جارى است منزه است خدايى كه در دريا راه دارد

سُبْحانَ الَّذى فِى النّارِ سُلْطانُهُ سُبْحانَ الَّذى فِى الْجَنَّةِ رَحْمَتُهُ

منزه است خدايى كه در آتش دوزخ سلطنتش موجود است منزه است خدايى كه در بهشت رحمت او است

سُبْحانَ الَّذى فِى الْقِيمَةِ عَدْلُهُ سُبْحانَ الَّذى رَفَعَ السَّمآءَ 

منزه است خدايى كه در قيامت عدل و دادش برپا است منزه است خدايى كه آسمان را بالا برد 

سُبْحانَ الَّذى بَسَطَ الاْرْضَ سُبْحانَ الَّذى لا مَلْجَاَ وَلا مَنْجا مِنْهُ اِلاّ اِلَيْهِ 

منزه است خدايى كه زمين را گسترد منزه است خدايى كه ملجا و پناهى از او نيست جز بسوى خودش 

پس بگو 

سُبْحانَ اللّهِ وَالْحَمْدُ لِلّهِ وَلا اِله

موضوعات: علوی  لینک ثابت
 [ 09:41:00 ق.ظ ]




    1. ✍???? پیام مهم رهبر معظم انقلاب به مسلمانان سراسر جهان و حجاج بیت‌الله الحرام:

 

???? جهان اسلام فکری اساسی برای مسئله حج کند

???? دعا میکنیم #شجره_ملعونه طواغیت نتوانند گزندی به حاجیان امسال برسانند

 

????صدّ عن سبیل‌اللّه و المسجد الحرام

 

????آنان که کینه‌ی خود با ملت ایران را در زیر عنوان «سیاسی کردن حج» پنهان ساخته‌اند، شیطانهایی حقیرند که از به خطر افتادن مطامع شیطان بزرگ، آمریکا، به خود میلرزند.

حکام سعودی که امسال صدّ عن سبیل‌اللّه و المسجد الحرام کرده و راه حجّاج غیور و مؤمن ایرانی به خانه‌ی محبوب را بسته‌اند، گمراهانی روسیاهند که بقای خود را در هم‌پیمانی با صهیونیسم و آمریکا میدانند.

#السعودية_تصد_عن_سبيل_الله

 

 

????حكام سعودی در حوادث منا و مسجدالحرام، قطعا مقصرند

 

????قریب یک سال از حوادث منا میگذرد که در آن، چند هزار نفر با لب تشنه، مظلومانه جان باختند؛ اندکی پیش از آن در مسجدالحرام نیز جمعی در حال عبادت و طواف به خاک وخون کشیده شدند. حکام سعودی در هر دو حادثه قطعاً مقصرند؛ و گمان عمدی بودن حادثه نیز از سوی صاحبنظران مطرح است. 

#الشجرة_الملعونة

 

 

????مفتیان ناپرهیزکار و حرامخوار سعودی تلاش بیهوده میکنند ایران را متهم کنند

 

????حکام سعودی به جای عذرخواهی، با نهایت وقاحت در جایگاه مدعی ایستادند و دشمنی خود با جمهوری اسلامی را بیشتر آشکار ساختند.

بوقهای تبلیغاتی سعودی اعم از سیاستمداران تا مفتیان ناپرهیزکار و حرامخواری که برخلاف کتاب و سنت فتوا میدهند، تا پادوهای مطبوعاتیشان، تلاش بیهوده میکنند که جمهوری اسلامی را درمحروم‌سازی حجاج ایرانی از حج، متهم کنند. 

 

 

????سیاست‌بازانی که گروههای تکفیری را تشکیل داده‌اند، از سیاسی نشدن حج دم میزنند

 

????حکام فتنه‌انگیزی که با تشکیل گروههای تکفیری، دنیای اسلام را گرفتار جنگ داخلی کرده‌اند، سیاست‌بازان از خدا بی‌خبری که دست دوستی به رژیم صهیونیستی داده، حاکمان بی‌دینی که فاجعه‌ی منا را پدید آورده و با نام خادمان حرمین، حریم حرم امن الهی را شکسته‌اند، اکنون از سیاسی نشدن حج دم میزنند و دیگران را به گناهانی که خود مرتکب شده‌اند، متهم میکنند. 

 

 

⛔️جهان اسلام، گريبان حاكمان سعودی را رها نكند

⚠️ بايد فكری اساسی برای مديريت حرمين شريفين كرد

 

????جهان اسلام باید واقعیت بی‌ایمان و وابسته‌ی حاکمان سعودی را بشناسد و به‌خاطر جنایاتشان، گریبان آنها را رها نکند و به‌خاطر رفتار ظالمانه با ضیوف الرحمان، فکری اساسی برای مدیریت حرمین شریفین بکند. کوتاهی در این وظیفه، آینده‌ی امت اسلامی را با مشکلات بزرگ‌تری مواجه خواهد ساخت. ۹۵/۶/۱۲

 

????tlgur.com/d/BgvwML4D 

 

???? حجاج ایرانی دعا میکنند که “#شجره‌ی_ملعونه‌ی طواغیت” نتواند گزندی به حاجیان سراسر جهان برساند

 

????برادران و خواهران مسلمان! امسال جای حجاج ایرانی در مراسم حج خالی است ولی آنان با قلبهای خود حاضرند و دعا میکنند که “شجره‌ی ملعونه‌ی طواغیت” نتواند گزندی به حاجیان سراسر جهان برساند. برادران و خواهران ایرانی خود را در دعاهای خود یاد کنید و برای رفع گرفتاری از جوامع اسلامی و کوتاهی دست مستکبران و سرسپردگانشان از امت اسلامی دعا کنید. ۹۵/۶/۱۲

#الشجرة_الملعونة

 

متن کامل پیام ????????

hawzahnews.com/detail/News/393001

 

▶️ @Hawzahnews

موضوعات: علوی  لینک ثابت
 [ 09:35:00 ق.ظ ]




امام رضا “علیه السلام” در حدیثی بسیار زیبا، ده ویژگی زیر را برای عاقل شمرده شدن شخص برشمردند و فرمودند:

عقل شخص مسلمان تمام نیست مگر اینکه این ده خصلت را دارا باشد:

۱-از او امید خیر باشد،
۲-از بدی او در امان باشند،
۳-خیر اندک دیگری را بسیار شمارد،
۴-خیر بسیار خود را اندک بداند،
۵-هر چه از او حاجت خواهند دلتنگ و ملول نشود،
۶-در تمام عمر از جست و جوی علم و دانش خسته نشود،
۷-فقر در راه خدا در نزدش از توانگری محبوبتر باشد،
۸-خواری در راه خدا در نزدش از عزت با دشمنش محبوبتر باشد،
۹-گمنامی را از شهرت بیشتر دوست داشته باشد.
سپس فرمود:
دهمی و چیست دهمی!
گفتند: آن چیست؟

فرمود: هیچ کس را جز با این نگاه نبیند که او از من بهتر و پرهیزگارتر است.

از : تحف العقول، صفحه ۴۴۳

موضوعات: علوی  لینک ثابت
[پنجشنبه 1395-06-04] [ 11:52:00 ق.ظ ]