به همت معاون پژوهش حوزه خواهران فارس ،نشست هم اندیشی با موضوع ” چگونگی پاسخگویی به شبهات” برگزار شد.

به همت معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان فارس نشست هم اندیشی با موضوع ” چگونگی پاسخگویی به شبهات” با حضور کارشناس دینی رادیو معارف در شیراز برگزار شد.

حجت الاسلام رضا محمدی، در جمع اعضای هسته های پژوهشی، مبلغین و طلاب گفت: معلومات کافی، آشنایی با روش ها، تمرین و ممارست و تکرار و استعدادهای ذاتی چهار امر لازم برای پاسخگویی به شبهات دینی است.

وی افزود: یکی از وظایف ما در پاسخ به سوالات، جهت دادن به سئوالات است. یعنی سئوالات را به سمتی سوق دهیم که افراد به سراغ سوالاتی بروند که یکی از مشکلات انسان را حل کند و به درد دنیا و آخرت آن ها بخورد. برای مثال سوالات خداشناسی و یا معادشناسی مطرح کنند. بعضی از سوالات چه جواب داده شود و چه جواب داده نشود مشکلی را حل نمی کند. در حقیقت باید ذائقه مردم را عوض کرد.

کارشناس دینی رادیو معارف اظهار داشت: هر شبهه ای که مطرح می شود در واقع یک برهان است که یا صغری و یا کبری آن مشکل دارد. برای طلبه ها و اساتید دانشگاه لازم است که علم متدلوژی را یاد بگیرند و تشخیص دهند که هر موضوعی مربوط به کدام علوم است تا بتوانند با استفاده از کلیات همان علم جوابگو باشند.

وی تبیین، تعریف و تحدید موضوع را مراحل پاسخگویی به شبهات عنوان کرد و افزود: با تبیین و تعریف موضوع می توان 80 درصد از شبهات را حل کرد. یعنی می توان ابتدا با جواب نقضی التهاب شبهه را از بین برد و بعد با جواب حلی، شبهه را ریشه کن کرد.

موضوعات: علوی  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...